No helsingborg

Så har man varit borta över helgen och Andreas har redan hunnit slå till med ännu ett dagboksinlägg. Tänk vad kul om det fortsätter såhär genom hela sommaren! Han har ju minsann tagit sig tid att skriva den här gången, nu när han förmodligen har väldigt mycket att stå i.

Vilken turnéstart!
Written: 2007-07-01
Alldeles strax på väg att lämna Östersund... Sitter här och väntar på resten av gänget. När vi kommer till Stockholm nån gång inatt så har vi avverkat ungefär 270 (!) mil sen vi startade den här turnén i förra veckan. 270 otroligt hysteriskt roliga mil tillsammans i bussen, hehe.... Mycket party kan jag lova att det varit!!

På den längsta sträckan mellan Göteborg och Övik fick vi stanna hos en kompis i Hälsingeskogarna och fylla på förrådet av vissa drycker - sen fortsatte festen till långt fram på småtimmarna.......hehe.....

I Övik var det ett bra gig även om det var lite glest med folk. Annars väldigt schysst mottagnade av arrangören som ställde en limousine till förfogande för oss. Lyxigt.....! Glömsk och disträ som jag är ibland så la jag dessvärre ifrån mig mobilen i bilen. Klantigt! Så blev det lite mindre kontakt med omvärlden under nåt dygn.... Nån vänlig själ hittade den dock så vi kunde hämta upp den på vägen till Östersund igår natt. Skönt!

Skellefteå-giget var fantastiskt!! Massor av folk på konserten och likadant efteråt. Ni fattar nog inte hur OTROLIGT kul det är att möta er alla därute, jag blir alldeles varm av all uppskattning från er....

Nu har vi alltså varit i Östersund och gjort turnéns första matinégig. Fullt med folk och bra väder. Lite mindre scen så vi fick anpassa oss efter den och köra en lite mindre version av vår fina scenografi.

Nu blir det ett par dagars ledighet och mys med familjen innan det är dags igen. Sandhamn på onsdag och sen dubbelgig i Borås och vidare till Stenungsund och Nora.

Tusen, tusen tack till er alla som kommit till våra gig sen starten i onsdags. Mycket värme och kärlek.......
Hoppas vi ses i veckan... Sköt om er.....

Mycket kärlek!
AJ



Så det var folktomt i Örnsköldsvik? Det är ju en bit upp i landet men att stadsinvånarna inte pallrar sig dit för sitt livs upplevelse är synd och skam. Det ska inte få hända fler gånger.
Men det verkar ju som att spelningen var toppen iallafall. :)

Jag ska lätt stjäla hans mobil och lura i honom at han har tappat bort den igen. Sen ska jag ge tillbaka den och få både hittelön och kramkalas. Det ni!


Så..det blir inget Helsingborg för min del. Iallafall med HÖGSTA SANNOLIKHET.
Det fanns tydligen inget hotel eller vandrarhem i närheten som inte kostade omänskliga summor. Och för ungefär 4 timmars sömn efter festivalen är det kanske inte värt det. Inte för att jag förstår varför vi VERKLIGEN INTE kan sova i bilen de fyra timmarna..
När mor min berättade detta blev jag SÅHÄR ledsen, och jag kan omöjligt fixa det själv på något sätt, utan varken bekanta eller tillåtelse..BAH.

Men upprörd och ledsen som jag var lyckades jag fixa ett nytt datum. Förmodligen. Om inte massa tokåldersgränser sätts upp. Men jag kan leka 20, inga problem! ^^'
Ialafall blir det förmodligen Varberg 3 augusti. Och det är ju ett speciellt datum för min del, då är det nämligen EXAKT ett år sedan jag både såg och träffade AnanananAndreas Johnson första gången. Det får ju nästan bli tradition sen ^^ Varje år 3 augusti ska jag se Andreas...ihi.
Så med tårar i ögonvrån lämnar jag alla Helsingborgsplaner vid dörrmattan, men sätter med gott mod upp nya och hissar segel mot Societeten!

I kväll spelar han i Sandhamn, förmodligen på Gotland eftersom platsen på turnédatumet visar 'Gotland runt'

DateCityCountryVenue 
2007-07-04SandhamnSwedenGotland Runt


GOODLUCK!


6a på puddingtoppen, get him up!
http://noje.passagen.se/pudding/topp10.cgi?kat=man


Han medverkade ju även i Morgonpasset i P3 i Lördags ungefär  klockan 5 över 11. Jag var ju som sagt inte hemma men pappa var en bra man och spelade in.
Om någon mot förmodan inte hört det än kan man lyssna i 30 dagarsarkivet:
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/sandningsarkiv.asp?programID=2024

Faktiskt har jag itne lyckats lyssna mer än en gång, och kommer inte ihåg exakt vad som sades ^^ Men att Andreas iallafall fick en kaka kändes bra i magen och varmt i hjärtat. Det förtjänade han!


Puss!

Kommentarer
Postat av: sanna

Jaa, han förtjänade en kaka. :) ^^ såklart. Han var SÖT i den intervjun. Fast, det är han ju alltid. ^^

2007-07-04 @ 21:00:52
Postat av: Isabell

Vi äter kanelbullar..."För att det är gott!" ;D Jag ska också ha ett kakpoäng en vacker dag, eller varför inte en ful dag så att det blir en rolig dag ändå? ^^ Men då är det dags att börja jobba med sig själv..;)

2007-07-05 @ 00:29:44
Postat av: Isabelle

Sanna ihi JA! ^^ men det var typ den mest yskapande intervjun på länge. vi har bara fått höra samma saker hela tidwen innan ju.
Isabell Du måste bli känd först så du får vara med i finradio! :)

2007-07-05 @ 10:50:19
Postat av: Isabell

Nä, man kan mejla och berätta varför man tycker att man är värd ett kakpoäng vettu! Ska nog satsa på det ^^,

2007-07-05 @ 10:52:43
Postat av: Isabelle

Oj det visste inte jag! :D

2007-07-05 @ 17:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback