Nyhetsmorgon

I morse gästade Andreas alltså nyhetsmorgon. Själv låg jag vid den tiden och snarkade i båten ute i skärgården. Mys! Men utan varken elluttag eller tv  fanns ingen möjlighet att titta på tv4. Därför satte jag allt mitt hopp på mamma som inte svek mig, och spelade in både intervjun och The girl I love.
The games we play spelades också upp. Det kom inte med på inspelningen men så bra som tv4.se är kan man titta på alltsammans där.

Det är ju ordentligt kul att Andreas numera spelar The girl I love. Oftare. Och att det inte bara är A little bit of love, Glorious och sing for me som får uppmärksamhet.
The girl I love är ju en cover på George Gershwin's The man I love, som Andreas mamma Marie Johnson sjöng som godnattsång för honom som liten. Och som Andreas så vackert  berättat många gånger, har denna låt alltid funnits med honom.
I intervjun fick han frågan vilken låt som passar till vädret (ungefär). Svaret blev typ 'Blå dagar lyssnar jag gärna på blå låtar så det får gärna vara Billie Holiday hela dagen'.
Ni kan ju titta på hela Andreas sensationen på
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/.
Som han berättar tycker han ju numera om golf, vilket - som han antyder i senaste dagboksinlägget - han alltid varit skeptisk mot. Han berättar också att han älskar bollar och sport, speciellt fotboll och hockey...inte så mycket tennisföljande... Hah där har vi nog den STÖRSTA skillnaden mellan mig och Andreas. Jag och bollsporter tycker inte om varandra. Bara badminton typ men det är ju knappt en boll ^^

Nu är det 10 dagar kvar till jag, Mimmi och Linda står och väntar i Bergkvara. Andreas börjar spela klockan 22.00, och då ska vi svimma. ÅHW <3
I kväll spelar han i Gävle där vi kan hoppas han gör en jättelyckad spelning. Det är alltför mycket spelningar norröver i sommar tycker jag, men folk däruppe tycker väl inte det är kul om det är för mycket söder. :)
Men det kunde vara liiite mer jämt fördelat ^^

Puss!

Kommentarer
Postat av: sanna

Jag missade Andreas ju. :'/ Kan inte ens se det på internet. >___<

2007-07-12 @ 23:59:38
Postat av: Isabelle

Varfrör kan du inte se på internet? :o

2007-07-13 @ 15:16:18
Postat av: Caroline

då kan ju allt vara i Sthlm/Örebro;) i mitten!:P

2007-07-14 @ 03:01:24
Postat av: Isabell

eftersom tv4 är en reklamkanal och inte public service som andra vissa BRA kanaler så kan man inte se nåt i efterhand utan att betala ur egen ficka..SVT har ju sin underbara och generösa tillgång SVT Play, tv4 har ju sin Anytime, men som sagt, tv4 är en skitkanal som inte bjuder på nåt, så dte kostar.. (Jag tror att det är såhär ;)

2007-07-14 @ 23:26:49
Postat av: Isabelle

Hah caroline du ser ju så det räcker xD
Och Isabell. Jasså? Så kanske det är ^^ ibland kan man iallafall se på webbtv ju ^^

2007-07-19 @ 16:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback