Splendid, Andreas

Eftersom jag satt hela kvällen igår och tittade på hela Melodifestivalen tänkte jag lite kort skriva vad jag tycker om bidragen. För skoj skull bara ^^

1. Andreas Johnson - A little bit of love +++++++++++++++++
Jag tror vi alla vet vad jag tycker om detta. Splendid!
Konfettiregnet, glädjen, kärleken och Andreas himself, öppnar festivalen på ett sätt som bara HAN kan!

2. Sonja Aldén - För att du finns ++
Jag tycker inte alls detta är vackert. Låten är tråkig och hon låter på tok för likt sin kollega Shirley Clamp. Men med lite kärlek och lite glädje så blir det alltid något.

3. Anna Book - Samba Sambero +
Shlager, javisst! Men eftersom denna listan är grundad på vad jag tycker, blir det ett LÅGT poäng. Glädjen sprudlar men jag har något starkt emot låtar med svensk/engelsk text och en refräng på ett annat språk, som låttiteln sedan får sitt namn från. Näe..

4. Sebastian - When the night comes falling +++
Jag tycker inte han är så värst lik Andreas som många påstår. Men det vore ju helt förståligt eftersom han gått och snott Andreas producent och låtskrivarkompis. Låten är bra och jag gillar Sebastian, när jag ser honom live. Och jag gillar ju Peter Kvint också ^^

5. Marie Lindberg - Trying to recall +++
Låten är fin och hon ser lycklig ut och jag är verkligen överglad att hon gick vidare! Värsta beviset på att kändisskap inte är allt! Men hennes röst är det inte mycket med. Och som sagt, låten är fin. Men inte mer.

6. Måns Zelmerlöf - Cara mia +++½+
Som jag sa tycker jag inte om låtar med blandat språk. Men Måns är ju underbar! Han sjunger, dansar och är glad. Och låten är hyfsat bra. En bra show var det iallafall.

7. Tommy Nilsson - Jag tror på människan +
Jag tycker synd om Tommy. Låten var kass, ja. Men han gjorde sitt bästa och höll god min hela kvällen. Han förtjänade åtminstånde en poäng. Men..jag förstår att folk inte röstade på honom. han såg lite uttråkad ut, och såg inte ut att göra sitt allra bästa. Lite mer energi tack!

8. Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag ++
Trååkigt! En schlager låt och en talangfull artist men allt var så uppgjort och Carola-likt. Och inte orkar jag lyssna på den låten fler än..två gånger.

9. Sara Dawn Finer - I remember love ++++
Hon ser så lycklig ut! Hon sjunger fantastiskt och låten är hyfsat vacker. Det ser verkligen ut som att hon skulle nöja sig med vilken placering som helst, bara hon får göra det hon gör just nu.

10. The ark - The worrying kind +++++
Trots att jag surade hela kvällen pga deras vinst, kan jag inte hjälpa att älska både låten, Ola och framförandet i sig. Glatt och pampigt, det gillar jag! :]
Men ja, Andreas skulle vunnit.




Intervjun med Andreas direkt efter finalen. Fast på papper ^^
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1019179,00.html

Här kan man se Andreas dansa med Ola Salo
http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/3396_normal.html
http://javascript:openvideo('3647');

Andreas tycker bäst om sin låt. Det är väl självklart! ^^
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1019384,00.html



Andreas kysser Ola. Åh vilken MAN! <3


Värsta snygga intervjun
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=779880

Andreas tycker det är okej att låna ut Peter
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=778441

Hoppas länkarna funkar nu ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback