Lindgren - 100 år

"I år skulle Astrid Lindgren ha fyllt 100 år. TV4 och SOS-Barnbyar hedrar hennes minne med en insamlingsgala till förmån för Astrid Lindgrens barnby i Centralafrikanska republiken."

Och vad är väl en gala utan artister? Martin Stenmarck, Timbuktu, Anna Shelene och gissa vem mer! BADAMM Andreas Johnson! Galan ska hållas i Vimmerby och direktsänds i tv4 8 juni klockan 20.00.
Jag har ingen aning om man kan åka och titta på galan, vilket man med allra högsta sannolikhet bör kunna. Men biljetter hittar jag inte. Men gratisentréer är näver fel! ^^

DETTA ÄR SÅ SORGLIGT SÅ JAG VET INTE VAD! Just dtta datum befinner jag och mina klasskamrater oss i mitten av Europa och försöker göra ett tappert sista försök att få bättre sammanhållning och sluta slåss så mycket innan gymnasievalen skiljer oss åt.
Nejdå, slåss gör vi inte. Jag tycker bra om min klass. Men det viktiga är att jag inte har möjlighet att titta på detta i direktsändning juh! ÅH! Lyckligtvis har jag en fader som gärna visar hur mycket han tycker om mig, och spelar in evenemanget.

Att Andreas är på TV är någonting som liksom förgyller dagen. Och det måste kännas bra i själen att få uppträda för ett välgörande ändamål. Så förhoppningsvis gör inte de andra gästerna bort sig alltför mycket. Undehållning säljer visst. Puss!


Kommentarer
Postat av: Linda

nämen oj, detta ,måste jag kolla upp! chansen att jag kan åka är ganska minimal men ändå:) och tv:n är inte helt fel heller:)

2007-05-23 @ 19:22:00
Postat av: Linda

by the way var nyss inne på vimmerbys hemsida, där står det att man kan köpa biljetter:) så gratis var det tyvärr inte:(

2007-05-23 @ 19:24:56
Postat av: Isabelle

Mm om du kan åka borde du ju ta chansen. Men tvsoffan är mjukare och vi ska ju se Andreas massa gåner i sommar! ^^, Oj den sidan glömde jag kolla upp :] men ja vill man se nåt bra ska man ju vara berädd att betala för det också. mihi ^^

2007-05-23 @ 21:21:15
Postat av: Isabell

åh, vad tråk att ni är borta just då :( Haha, jag tyckte att ni verkade ha det rätt bra i eran klass ;) Själv har man ju fullt upp att sommarlova sig den kvällen, så det blir inget tittande på direktsändningen här heller ^^,

2007-05-23 @ 21:29:18
Postat av: Isabelle

Mja vår klass är bra :] ÅH! Men sommarlov är inte helt fel det heller ^^

2007-05-24 @ 18:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback