Show me beautiful love

image43



Tracks 29 oktober 2005 och ser ni vem som står där längst ner? Nominerad listan innan och bortglömd på den kommande. Men ändå, det är en placering, och visst känns det länge sedan va? Andreas Johnson fanns inte någonstans i mitt hus för två och ett halvt år sedan. Däremot känns det som ynkligt få dagar sedan Robbie gick in med sin Tripping.

Show Me xxxx is currently the most played song on Swedish national radio P3 and # 9 on Music Control play list.
written: 2005-10-19

Detta skrevs på Andreas egen sida tio dagar innan, som vem som helst som klarat förskolan kan räkna ut helt själv. Det bevisar väl att tracks inte talar om allt om hur det står till i svensk radio i alla fall.

About the video, well, it has been an experiment. From the beginning I wanted a totally animated video (with not me in it at all), just a couple of pigs travelling or driving thru a neon lit cityscape getting in to a lot of weird situations (it all came to me in a very strange dream) haha, well it really did not work out 100 %.
But hey, its functional and with the budget that we had (not much) it's more than ok. It's just a bloody music video for god sake! Haha.

Och detta skrev Andreas själv elfte oktober 2005. Det är Show me love han pratar om. Fast det var väl en onödig upplysning. I alla fall var det en ruskig tur att hans egen idé gick snett. Jag tycker inte om när artisterna själva inte medverkar i sina videos. Speciellt i Andreas fall såklart. It's not just a bloody music video FFS! För övrigt älskar jag videon till Show me love. Allra främst UUHandet i början. Min favorit antar jag. Om man bortser från Shine och Waterfall.

 



Och DÄR växte vi upp och nu ska jag aldrig älta det förgågna igen.
Jag är sjuk men det är inget vidare synd om mig. Det är ganska hög mysfaktor på apelsiner, te, film och snytpapper.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hjälp, läsikgt. Jag har gått och tänkt på Show me love och videon hela dagen i princip ôch kollar man in på din blogg här och PANG :O
Shine är nog min favorit :) Fast det är svårt att avgöra faktiskt, Waterfall är himmla mysig också ^^,

2008-04-15 @ 20:07:19
Postat av: Sanna

Nä, videor där artisterna inte medverkar själva missar liksom halva poängen. ^^
Show me love är himla mys, annars är A little bit of love min favorit.

2008-04-15 @ 22:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback