Well I recall the thrilling days

Själv har jag varit på återträff på gamla skolan för att äta mat och leka lekar och sånt. Trots att det känns vemodigt är det en ganska kul grej och allt är precis som vanligt trots att det snart är ett år sedan vi lämnade allt det där fina bakom oss. Tipspromenad fick vi gå och "Vem skrev Isabelle om i sin utredande uppsats?
1. Adolf Hitler
X. Andreas Johnson
2. *can't remember*"
YÄXYÄXYÄX de minns mig tänkte jag och kände mig stolt.
Jag borde verkligen sova nu för jag är både undersövd och undernärd och så ruskigt sugen på frukost. Jag kom på nyss, att det var dags att duscha ikväll igen. Att sova med blött hår är not very fun och att inte tvätta det alls är not very fresh så jag får kliva upp en halvtimme tidigare imorgon. Ring inte innan 05.25.

Utmanad av
Andrea!

1 - Hur länge har du bloggat?
Den här grundade jag 20 februari tvåtusensju. Det är närmare ett år och två månader och det har varit en fin tid. Blogg på lunarstorm fanns ju också men den var sämst så det räknas inte.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Bloggare var ett konstigt folk som behövde en förebild som mig typ.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
*svara som Andrea*. Andreas när han bloggade under mello tiden förra året.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
HAHAHAHA

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Nio stycken närmare bestämt. Regelbundet alltså. Sen finns det fler att återvända till när det passar.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
De allra flesta fax. Vissa teman finns väl men annars skriver folk mest om sig själva. Och det är väl det roligaste att läsa också om man inte har något större intresse för annat.

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Nån sån känner jag nog inte till.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Ahmen typ de flesta jag läser.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Jag höll det hemligt från början. De får tycka som de vill liksom men jag vill inte höra om det är negativt. ^^,

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Egentligen heter jag Albert 40+ och tycker om filmen de hyr ut på Lennarts.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Gosh har ni nån ANING om vilket djup jag har? ^^,

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Home company, skor och medniciner. Mest har jag inte haft någon anledning till att ta upp det.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
HAH med tanke på att jag inte ville ett någon jag kände skulle läsa från början... Det är bara ruskigt kul att få skriva Andreas tankar nånstans där folk kan ta del av det om de vill.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej. Nejnejnej. Liv och intressen. Men det finns mer värt att veta i människor. oO

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ney

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ibland byter blogg plattform och lägger ned sidan några dagar. Om man har nåt viktigt att skriva och det inte går för att man inte kan logga in kan folk säkert bli lite överaggressiva. Leder det till misshandel är det definitivt skadligt.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Jag är ganska snäll.


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Ahmen bläddra tillbaka några månader bara.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Är man dålig på updates förlorar man sina fans?

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Om två år finns det säkert videodagböcker och annan högteknologisk shit. Men jag gillar att hålla fast vid det gamla. Jag ska definitivt blogga om två år!

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Kultur ja. Bra bloggare med bra åsikter som lyfts fram säkert.

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
En plats att göra sig av med överskottskänslor perhaps.

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag älskar att läsa bloggar fax. Med förutsättningarna att bloggarna är bra och har något slags innehåll. Däremot är jag stenhård utan känslor och kan absolut inte påverkas av andra.


24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Men typ Sanna, Mimmi, Izabella&Nathalie, och varför inte Linn och Alice?


Det är så grovt och nyanslöst runtomkring oss.
Alla högermän är ju inte fullt utbildade fascister, och alla vänsterradikaler är ju inte fosterlandsförrädare, och om man nu ska se allting från den negativa sidan och betrakta alla människor som skurkar och banditer så måste man i alla fall erkänna att även i knölarnas värld finns det knölar av olika form och storlek, som i ett vanligt potatisland

- Tage Danielsson

Thank you and good night


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback