Days I've longed to see

Jag köpte tre skivor inne på Stumholmsområdet under Winnerbäckdagen. Tidigare i mitt liv har jag klankat på Åhléns och tycker de borde ta sitt ansvar som enda skivaffär i storstan. Lite mer musik och lite lägre pris borde de satsa järnet på. Det tält som tillfälligt monterats upp på onsdagen den sjätte augusti hade så himla mycket fint så jag hade gärna packat ner det i väskan och satt upp det på min egen tomt. Bara att gå ut och välja låtar efter känsla liksom.
Det mesta kostade 99 spänn, och köpte man tre skivor blev det 20% billigare. I väntan på det där som Andreas utlovat, det där som från början som skulle kommit förra hösten, då kan andra melodier få ta lite plats i huvudet och hjärtat. Men bara så länge, och de stunder de äldre hopkoken från Johnson inte får ta sin dagliga plats på trumhinnan.

Igår var det ett år sedan turnéavslutningen i Växjö, och vill ni läsa om den händelsen får jag återigen referera till tidigare inlägg. 14 augusti 2007 är rätta stället att kolla upp. Vet inte om jag behöver påpeka hur SJUKT det känns att det redan gått ett år, ett år sedan End of the world och de där svettduscharna. Andreas sista energiutryckning för sommaren, slängpussarna och kärleksförklaringarna. Så himla fina tider. Mmmm. Jag ska kolla lite House nu. Happy new year!

  
  

1. Vi som ville ha finaste platserna
2. Det alldeles förskräckliga Elohim
3. Andreas med den försvunna gitarren
4. Andreas fick en ros
5. Sista meet'n'greeten för sommaren

Kommentarer
Postat av: Linda

"NI ÄR SÅ JÄVLA UNDERBARA"





AAAAAAHHHHOOOOO!!! <3<3<3<3<3

2008-08-13 @ 08:54:17
Postat av: Sanna

Jag fattar inte att det är ett år sen 07 sommaren. Den bästa sommaren. <3

Postat av: Andrea

det är typ sjukt vad tiden går fort. :o

och svaret på vad jag jobbar med. alltså. det är bara under sommaren, kanske lite B men i stockholm är det ju 18-års gräns på allt typ. nejegentligen inte. men iaf. x) jag och astrid var barnvakt i somras åt mina kusiner i tre veckor, så lönen kommer nu i augusti. :)

2008-08-14 @ 19:56:56
URL: http://dropintheocean.blogg.se/
Postat av: Izabella

Ohh, ångrar att jag inte gick på Winnerbäck :(

2008-08-14 @ 21:18:12
URL: http://flickornasegna.webblogg.se/
Postat av: Linda,soda

ojshit andreas är verkligen bäst

2008-08-15 @ 14:29:57
URL: http://soda.bloggspace.se
Postat av: elin

hahahha. växjö. och han har hittat gitarren! alla fall en gång. kanske har han tappat den igen. men en gång hittade han den iaf, vilket han berättade på knappkarlsson. micke ringde tydligen och var överlycklig över att han hittat den. när andreas berättade detta härmade han mickes röst (pipig) vilket var bland det roligaste på knappkarlsson eftersom jag och astrid har haft en diskussion om mickes röst. astrid tyckte inte den var pipig men det tyckte jag, och av dömma av härmningen så höll andreas med mig och jag sa till andreas att han härmade väldigt bra.. btw liksom. förlåt att jag spyr andreas-minnen på dig!

2008-09-10 @ 22:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback