TVÅ ÅR

Jag vet egentligen inte varför jag föll så hårt för Andreas under festivaltiderna nollsex. Om det var för smiket som framhävde mystiken, eller om det var för den otroliga låten som blåste andan ur mig. Kombinationen plus den blå kostymen, det var kanske det som gjorde det, och även om jag fortfarande känner mig lite rookie ibland, är jag nu involverad till tusen och har inget större intresse än Andreas. Att Andreas hänger lite här och var på väggarna tycker jag är det mysigaste i mitt rum, men det är klart att alla andra inte förstår tjusningen, eller anser att man måste hänga upp bilder för att påminna sig om sitt livselixir. Idag är det två år sedan Andreas klev på scenen på Sparregården, och det var första gången jag både träffade och såg det jag varit besatt av i ett halvår. Händelsen lite mer detaljerat har jag beskrivit tidigare men har såvida ingen aning om när. Om intresset är för stort kan ni leta upp det själva vettja!
De två åren har gått förbannat snabbt, och jag förstår inte mina tankebanor vad det gällde text och gästboksinlägg från de gamla tiderna. Jag har faktiskt letat upp mitt första inlägg i Andreas gästbok. Det var på den tiden johnson.com var röd och grön och hade en solig Andreas i headern.

Du vinner
2006-03-14 time 20:26
Name: Glorious2
Ja vet att det har sagts förut men du vinner! I
know it! Du å dina låtar är nåt
speciellt. Jag och många andra kommer ringa som
galningar. Gör ditt bästa nu på
lördag! De gör du alltid! ^^

Eftersom jag stör mig blind på e istället för är, och ja istället för jag, har jag väl i grund och botten ingen rätt till det om jag själv inte föregår med gott exempel. Dessutom försökte jag hela tiden påvisa att jag inte var ny inom Andreas området, vilket jag egentligen verkligen var. Så nu blir det lite moment of truth, men det är ganska kul att se vilka av alla de där som spammade ner gästboken med sina -åååååååh vad jag älskar dig- som finns kvar på sidan än idag. Fansen från utlandet skrev oftare och var aktiva i forumet, och sidan var över huvud taget mer levande. Jag tycker det är ordentligt synd att uppdateringarna fortfarande görs på svenska, trots att Andreas hundratusentals gånger lovat både dagboksinlägg och att de ska skrivas på engelska. Uppe på barnens ö pratade han om hur trött han var på sidan, och lovade (än en gång) att det ska ske förändringar i höst. Den här gången verkar det väl dock vara mer seriöst och på riktigt, så förhoppningsvis KOMMER det se annorlunda ut i framtiden.

Jag kan inte riktigt beskriva hur lustigt det känns att det faktiskt 'bara' eller 'redan' har gått två och ett halvt år sedan jag lämnade Avril och Orlando Bloom bakom mig (lite småpinsamt så berätta det inte för någon). Det är ruskigt hur sant det är också, att dagen Andreas dök upp försvann Avril, och jag har inte lyssnat på en hel skiva sedan dess. Jag har ganska annorlunda åsikter om Lavigne nu för tiden, men det behöver vi inte dra upp nu. Orlando var redan påväg ifrån mig, och jag kunde inte riktigt se samma charm bakom lockarna längre. Legolas är fortfarande dödssöt, och det är inget fel på Bloom, men han slår avsolut inte Depp och definitivt inte Andreas PUNKT.

Så vad har - i en lätt överblick - hänt i Andreasväg sedan första gången jag fick uppleva något av det största i mitt naiva tonårsliv?
- Massa priser och utmärkelser för Sing for me
- Melodifestivalen 07 med A little bit of love
- Release av The Collector
- Hemsidan fick ny design
- Signeringsturné
- Jag mötte honom för andra gången i Wachtmeister
- A little bit of love och Go for the soul släpptes som singel
- Andreas fyllde 37
- Han åkte på sommarturné
- Minishow i Borgholm
- Bergkvara water festival
- Turnéavslutningen i Växjö
- Andreastårta!
- Ericsson hade hemlig spelning på Grevagården
- Årets sista konsert på Viking line Cinderella
- Melodifestivalen 08 tillsammans med Carola
- Andreastårta
- Lucky star/ One love släpptes som singel
- Andreas fyllde 38
- Andreasdag i Växjö
- Andreastårta
- Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne på Skansen
- Sommarens enda spelning på Knappkarlsson på Barnens ö

Dessutom har han medverkat i diverse inspelade radio- och tvprogram. Jag har samlat skivor från Tradera och fått dem signerade allihopa. Andreas vet vem jag är, jag har träffat nice Andreasrelaterade människor. Ella hade vid den här tiden för två år sedan inte hunnit få ett namn, men nu är hon både blond och snackar. Redan innan 3 augusti 2006 hände grejer värda att ta upp, men det är två år jag firar idag.

Det har varit sail i Karlskrona under helgen och jag var inne i både fredags och lördags. Min cykel var stulen när jag skulle hem mitt i natten, men som tur var stod den parkerad och redo lite längre fram på vägen. Shysst snubbe helt säkert. Låset är dessvärre trasigt så jag har fått införskaffa ett nytt. Ett sånt som inte sitter fast i cykeln. Jag måste ju kunna låsa imorgon när det är arbetstider igen. I'm back on track. Hey!

Kommentarer
Postat av: Linda,soda

oj du har hunnit med mycket i andreas världen.. andreas har något magiskt över sig när man väl är fast kan man bara inte tappa taget om hela andreas grejen..



haha, det håller jag med om, att andra inte förstår varför man har massa bilder på andreas över allt ;D



egentligen borde han inte lova så mycket om det här med engelsk dagbok och uppdatera mera..hoppas också det blir ändringar med det till hösten.. jag läängtar! :)

Postat av: Mimmi

Fan vad kul. Ska nog sätta mig och skriva ner allt som hänt i både Per & Andreas väg. Ha, det kan bli en deeel. Tss



Dumt att vi inte sågs på sailet. Men vi kom in så himla sent :(

2008-08-03 @ 22:59:24
URL: http://magicfriend.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det är så kul att läsa gamla grejer man skrivit. ^^ Jag har typ sjutusen brev som jag tänkte skicka till Per, tack och lov gjorde jag aldrig det.

2008-08-07 @ 21:02:15
Postat av: Alice

Ojojoj, massa Andreas-grejer :)

Vad händer i hösten med honom?

Vet du om det blir någon ny skiva??

2008-08-11 @ 21:16:37
URL: http://paraplyflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback