Det finns känslor som aldrig tar slut

Rubriken på föregående inlägg blev lite knas i och med att jag publicerade utkast utan att ändra titeln. Men det är återgäldat nu.

Andreas var ju med i "finska allsång" tidigare i sommar och det har tydligen visats på tv nu. Ninna på johnson.com har laddat upp länken i forumet, så jag hakar på trenden.
http://arenan.yle.fi/toista?id=1407462

Spola ungefär 35 minuter in i programmet, det är där det viktiga kommer in i rutan. Sing for me, A little bit of love, Glorious och Andreas är så förbannat fin där han springer runt i publiken och pussar och klappar dem på kinden. Allsången Jag vill ha en egen måne är ju samma han valde på Allsång på Skansen 2006, och det är senaste gången tv fick mig att gråta. Tycker inte det var fullt så känslosamt den här gången DOCK, eftersom Andreas försvinner lite i röstvimlet. Han har hatten på sig i alla fall! Sommarens hatt. Tur att han aldrig sviker förutsättningarna. 40:00 tar han sig på näsan också. Hähä.
Jag gillar Felicias och Jennicas fråga; Hur kan en människa vara så underbar utanpå och innuti?  
Åhfy jag hoppas han tog åt sig ordentligt.  

Finska språket är definitivt det konstigaste språket som finns. Inget illa menat, konstigt=unikt=bra. Att kolla textningen är nog ett bra sätt att lära sig iallafall. Fråga=kysymys. Tack så mycket=Kiitos paljon. Not bad huh?

Det är nästan som ett tecken tycker jag, när kameran under sista raderna i sista allsången - En del av mitt hjärta av Tomas Ledin - zoomar in Andreas ansikte. En del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig.
Hela sommarkänslan får mig att än en gång minnas sommar 07, hur fin den var, hur underbar. 08 hade möjligtvis kunnat mäta sig med 07 om andra halvan fortsatt i samma bana som första. Barnens Ö for life. Andreas for life <3




Kommentarer
Postat av: Isabell

Hej du :)

Mitt projektarbete har varit att paddla i Strömsholms kanal i somras :) Ska göra en turist-broschyr med egna foton och så tänkte jag ^^ Paddlade med min pappa, ca. 7 mil tältade osv. Har du några idéer tills det blir din tur, nåt med Andreas? :)



Varför uppmärksammar ingen Christmas-show i Globen? :O

Postat av: Isabell

Andreas ska ju vara med på den i Globen den 19 november? :)Eller har jag helt fel..känns som det eftersom ingen av "er" nämner det ^^ Det är han, Jill Johnson, Amanda Jenssen och lite folk :)

2008-08-20 @ 22:29:35
URL: http://bravadbruden.blogg.se/
Postat av: Linda,soda

den tomas ledin låten är som gjord till andreas.. kommer ihåg att jag lyssna mycket på den för något år sedan och tänkte just på andreas.. åhw..

2008-08-21 @ 18:31:56
URL: http://soda.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback