It's the beginning of a brand new day

And holy alarm, somathing has been updated!

LATEST NEWS

28 maj kl. 18.15 i SvT2.
Andreas gästar "Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne".
Direktsändning från Sollidens scen på Skansen där årets pristagare Sonya Hartnett från Australien tar emot Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne från H.K.H Kronprinsessan Victoria.
Programledare: Kattis Ahlström.

Även i SVT24 29/5, SVT24 30/5 och SVT2 1/6

written: 2008-05-28


Actually har jag vetat om det här eventet i ett par dagar, men poängen är att det finns någon ansvarig som faktiskt ägnar johnson.com lite uppmärksamhet, trots allt.
Allsång på skansen är ovanligt sena med sina nyheter i år. Jag mailade (mail är en cool grej) och frågade svt om när de tänkte komma igång, och svaret blev 10 maj. Alltså för två dagar sedan. Det är dåligt, men jag har svårt att tro att det blir nåt allsång för Andreas ändå. Det kan väl mycket väl ha varit detta som förväxlades med medverkan i allsång. Skansen som skansen.

Det viktiga är att Andreas kommer synas snart. Vi får en ny bekräftelse på att han andas och planerar för framtiden.
Prisutdelningen är öppen för alla, och gratis för folk under 18 år. Är man över 18 betalar man 40 svenska kronor efter klockan 16.00.

Prisets officiella hemsida.
http://www.alma.se/

Ingen jätteviktig länk. Men Kattis Ahlström blir aldrig nervös.
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/tv/article2338981.ab


Ska jag dit då? FEDT ATT JAG SKA. 7 och en halv timmar med bussen, inräknat de där pauserna de envisades med förra gången. Att dagen är en onsdag gör grejer så hemskt mycket mer komplicerade, och det är ingen jättenjutning att sitta i en buss 14 timmar inom loppet av två dygn. Ja, för jag ska hem också. Egentligen har jag fått indirekt tillåtelse att genomföra resan, men sen ska man ta ledigt från skolan och ta igen de där fula onödiga timmarna man missar också. Proven börjar glesna nu, i och för sig. Och förhoppningsvis är onsdagen 28 maj och den följande torsdagen ganska chill dagar, som man säger.
Pengarna då? Inträdet är ju gratis men sedan är det resa, mat och boende som tär på ekonomin. Men sommarjobb kanske inte är en så dum idé ändå, och jag har lyckats skaffa ett yes box. Och det där med boende är inte peanuts heller. Men saker brukar kunna fixa sig på ganska fina sätt ändå.
Är det värt det då? 14 timmars resa, kostnad, krångliga vägar och frågor att ta reda på. Man ska inte krångla till saker, egentligen, men det är inte bara att ge sig iväg heller. Han kanske bara sjunger en låt, det är så det borde bli. Men om man kollar hur sommaren ser ut i övrigt ser det mer än gräsligt tomt ut på Andreas fronten, och då borde man ta de chanser man får.

Slutsats:
Jag ska absolut åka. För idag är jag optimistisk.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej! (Ja, jag har vaknat till liv efter min dvala.. *fnysa*)
Åh seriöst Isa. Kommer du? Till Stockholm? Vad förbannat glad jag blir. Var ju.. ett halvår sedan vi sågs. Åh. Det här lyste upp min vardag ordentligt med mycket.

2008-05-15 @ 18:15:06
Postat av: Linda,soda

man vet ju ingenting nu hur mycket andreas kommer visa sig, det är det som är läskit..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback