There's so many things left to see

Andreas är grymt underskattad. Att jag säger det beror väl huvudsakligen på att jag själv älskar honom och inte förstår riktigt hur folk resonerar när de tar avstånd till Sing for me. Men jag tror inte folk riktigt förstått vad han sysslar med. Visserligen är väl alla tveksamma nu för tiden, under alla de där perioderna han vägrar uppdatera officiellt, men poängen är att jag tycker det är synd och skam att utomstående inte uppmärksammat hans arbete och bakgrund innan de dömer hårt och gränslöst.
Jag har ett fint exempel, taget från gårdagens skolsoffa:
Person: Hej, vad pratar vi om? Andreas Johnson?
Jag: Nej men jag gillar det ämnet så vi kan gärna prata om honom.
P: Nej han är inte bra.
J: Joho
P: Men han står ju bara och spexar lite med Carola och har typ inte gjort nånting själv.
J: Förutom nästan samtliga låtar and so on.
P: Han skriver INTE låtar själv!
J: Nejmen det vet du ju allt om.
P: Han har fått massa hjälp med sin skiva och går bara på releasepartyn hela tiden.
J: Vilken av skivorna?
P: Han har typ bara gjort en.

Ni förstår grejen va? Jag förväntar mig inte att alla ska plugga artiklar och årtal och betrakta Andreas som sin personliga Gud. Jag har absolut inte uppmärksammat alla Zelmerlöws stordåd och bedrifter. Dessutom berör det mig inte vidare djupt att människor förolämpar Johnson. Både han, vi och våra ord är gone och förmultnade om 200 år.
Men varför döma, va? Om det varken finns orsaker eller motiv. Andreas har skrivit upp till 80 släppta låtar, givit ut fem album (sex med collector och sju med första utgåvan av mr Johnson), stått på scener, gått i väggar, upplevt och skapat.. Han fanns även innan storhetstiden med Glorious. Det är nästan ofattbart att ingen tycks veta om något av det. Andreas utgör största delen av min fritid, mina tankar och mitt liv på riktigt (trots att det låter mer än lovligt fånigt att säga det). Personer i min omgivning vet alltså inte vad det är jag älskar, vad det är de missar och framförallt vad det är de klankar ner på. Fy skäms.
Jag är inte dum och trångsynt och tror att Andreas intresserar alla våra medmänniskor. Men i princip alla har hört Glorious, även om den självklart inte tilltalat ALLA. De den har berört däremot, de har förträngt artisten och geniet bakom. De kan säga saker som 'ja glorious var bra, men nu är han dålig'. De vet inte vad de pratar om, really.
Puss

Kommentarer
Postat av: Linda

Oboy, himla fint och bra inlägg det där. :)

2008-05-07 @ 10:33:35
Postat av: Andrea

jag förstår precis vad du menar.
liksom, på handbollen ibland så har vi radio på eller spelar skivor i cd-spelaren, också kommer en andreas-låt, i princip alla börjar: neeeej, jag hatar honom, han var ju med carola. liksom so? alla tror att det var för att han ville vinna. pff.jag blir så himla störd på alla...också är det så att vissa gillar honom inte bara för att jag gillar honom extra mycket och pratar om honom, nej då blir han sämre. JAG STÖR MIG NÅGOT GRYMT MYCKET PÅ DET. :o dem vet ju inte vad de pratar om. jag kan inte göra någonting annat än att bara ignorera dem. lalala, orkar inte slösa bort min värdefulla tid på att försöka förklara någonting som jag liksom vet är rätt...:)

Postat av: NathalieBÄST

asså, du vet jag känner nästan samma, fast inte med Johnson då förstås . Du vet nog med vilka ;) . Men liksom det är så onödigt av andra att säga saker som dom inte har en aning om , get it ? Oh föresten, du är sjukt bra på att skriva . PÖSSGULLET

2008-05-08 @ 20:34:09
Postat av: Viktoria

Bara så sant!

2008-05-09 @ 20:37:51
Postat av: Linda,soda

håller precis med :).. alla dömmer innan dom egentligen vet.. så är det med mycket och det är synd..

2008-05-09 @ 23:22:47
URL: http://soda.bloggspace.se
Postat av: Alice

Jag håller med om det som alla andra har skrivit :)

2008-05-10 @ 17:57:27
URL: http://paraplyflicka.blogg.se
Postat av: Isabell

Blir så irriterad på folk som tror att han slog igenom först i mello 06, HALLÅ!?
Tur att vi är några som fattar bättre x)

2008-05-24 @ 00:35:41
URL: http://www.bravadbruden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback