Why can't you keep it to yourself

Ok här får ni en förvarning, för nu tänker jag skriva ett sånt där inlägg som inte har så väldigt mycket med Andreas att göra. Det är mer till för att bli av med tid som borde ägnas åt annat, annat viktigt. Ialafall är hela grejen med en blogg att man ska få skriva lite vad man vill. Resten är oviktigt alltså. Läs inte. Om ni inte vill. Cool huh?

Jag får alltid äckligt med överskottsenergi frammåt kvällstimmarna och det påminner mig om att jag verkligen borde utöva nån aktiv aktivitet. Nåt man blir svettig och får dödsångest av. Det är sånt som är nyttigt tydligen, och inte Hägendaz framför Dr Phil. Hägendaz är hemskt mycket mumsigare än idrott å andra sidan. Man ska njuta, det är också nyttigt. Dr Phil borde ju vara ganska healthy han också, med tanke på att han kallar sig doktor och hjälper folk med deras allra djupaste bekymmer. En gång kom en tös med sin mamma och tyckte livet var jobbigt för att hon var besatt av Joel Madden. Phil sa till henne att skaffa en riktig relation. Tss säger jag då och tycker besatthet är en fin och inte ovanlig känsla alls. Jag ska däremot inte gifta mig med Andreas, för det tycker jag skulle vara äckligt och inte naturligt alls. Hon ville göra massa snuskigt med Joel, och där har vi skillnaden mellan henne och mig. Dubbelmoralen kom i slutet, när Phil bankat i henne att hon aldrig kommer få Madden, och knappt lära känna honom and so on. Då visar de henne helt plötsligt en video där Joel har spelat in en hälsning till henne, och säger att han inte är nån bra pojkvän. Hur bra kan det kännas för henne va? Jag tror ingen riktigt förstår hennes känslor för den här pojken. Den kärleken kommer inte gå över på en natt, och de kommande nätterna kommer hon mer ligga vaken och reflektera över hur han uttalade hennes namn. Taskigt Phil tycker jag. Han är nog inte så pedagogisk trots allt. Säkert nyttigare att springa några kilometer istället. Och appropå springa, så har jag blivit promenadjänta i första klass. Jag kan inte längre minnas hur många gånger jag gått hem från stan. About 7 kilometer varje gång. Dessutom har jag börjat kliva av bussen några hållplatser tidigare för att få luft och känna maj. Jag är ganska nyttig. Överskottsenergi är nog nyttigt det också.

Nån som såg House igår? JAG SÅG HOUSE IGÅR.
AND WHAT THE F.
Andra avenyn kan ta sommarlov, Anna Pihl kan ta sommarlov, men House kan inte ta sommarlov. House is life. De senaste avsnitten har varit ruskigt bra förresten, för de som inte märkt det, och jag kan absolut inte bestämma mig för vilket som är bäst. Varför inte gårdagens? CAMERON KISSED HOUSE. Jag vill att de zka gifta zig och zkaffa baaarn. Ohyez det var inte äkta kärlek igår, men varför skulle det inte kunna bli det? Chase är förövrigt min karl, så det kan inte bli nåt invecklat mellan honom och Allison. What about Cuddy då? Tycker House om henne? Det får han however inte göra, för jag tycker inget vidare bra om henne. Sure, inget House utan Cuddy, men ett förhållande där skulle bli sämsta vändningen nånsin.

De ska protestera, eller liknande, mot rasism i Hoglands park på fredag. Jag brukar inte protestera, men jag kanske ska bryta isen, den personliga isen. Rasism är ju inget vidare. Dessutom bjuder de på bullar. Jag tänker inte gå in på hur fel rasism är, de allra flesta är ungefär lika förnuftiga som jag i det avseendet. What do you call those? We call the nii no no. We call them wienerbreads!

Vädret är fint. Inte riktigt lika varmt som förra veckan, men sunshine gör hela grejen. Jag låg ute på gräset i såna där små badkläder alla tjejer har, och skrev uppsats på datorn på engelska. Det skulle bara vara tvåhundrafemtio ord egentligen, så det var ingen större prestation. Det blev nästan dubbelt så många ord däremot, för det jag skulle beskriva fick inte plats med färre. Vi har läst Of mice and men, och nu ville Tomas ha bevis på att vi läst, ungefär. Jag skrev om Curley's wife. Hon dör i slutet. Det är lite sorgligt. Iallafall låg jag på gräset. Det är fint när man kan sitta ute och plugga, man tänker hemskt mycket bättre i friskluft. Skit att vi slutar skolan snart då, vi borde plugga hela sommaren. 
Mitt sommarlov tar sin början två dagar tidigare än tänkt förresten. 11 juni är jag fri som en fågel och ska inte tänka andragradsekvationer förrän i augusti. Andragradsekvationer är inte det värsta iofs. Koordinatsystemen sucks. De raka linjerna funkar de med, men säg andragradskurvor and I'm gonna puke all over you feet. Världens roligaste grej hände häromdagen. I torsdags för att vara precis. Historia slash samhällskunskaps Olle ritade en bock typ, alltså en sån som ser ut som ett v med lite längre streck på höger sida.
Olle: Vad är det här?
Klassmate: En kurva!
HAHAHA. Vi är hjärntvättade naturvetare.
BY THE WAY. Hur löser man ut X om det är exponent i en potens? *försöka låta bildad*. Om nånting är upphöjt till X alltså. Hur får man ut X?

Jag lyssnade på musik på vägen hem i kväll. Soundtracket till min favorit film of all times. Joseph and the amazing technicolor dreamcoat heter den. Har ni inte sett den ska ni se den typ..NUNUNU. Iallafall kom jag på att texterna inte handlade om kärlek och relationer. Det var en riktit skön känsla att gå där utan att höra någon klaga på att hans käresta inte hör av sig, eller om hur stark hon är som lämnat sitt ex bakom sig, eller om hur äckligt lyckliga de är som har varandra. Sure sure, kärlek är nåt av det finaste som finns,men det är inte allt heller. SÅDAN kärlek alltså. Ni vet, pussaochkrama kärlek. Dig-ska-jag-leva-med-resten-av-livet-kärlek.
Jag förstår att det är ett väldigt stort ämne som kanske ger hejdundrans bra inspiration till alla fantastiska låtskrivare där ute. Men om jag inte är kär då? Eller vill bli påmind om dumma känslor? Lägg ner relationerna ett tag och skriv om annat viktigt också, säger jag! Andra känslor, eller varför inte äpplepajer, eller köerna på H&M? Lättsamt folks! Livet ska väl tas på allvar, men trots allt är vi kanske bara molekyler som fått förmågan att känna känslor för att evolutionen valt en bra väg. De bakterier vi alla var från början uppstod på jorden för att den lyckats hamna lagom nära solen, med vatten och syre i atmosfären. Livet kanske är meningslöst, men vad gör det, va? Vi har fått chansen att tänka, känna och leva som vi vill. Vi borde göra nåt fint av det då. Vi borde göra precis det vi vill göra, för ingenting har nån betydelse i nån annan värld eller i nåt annat liv. Är inte det är alldeles UNDERBAR tanke? Vi antar att det är så, för jag kan inte bevisa att det inte finns nån Gud, och vill inte bevisa det heller. Det hade varit fint om han fanns också, men grejen är att ingen vet, och då är det kanske lättast att gå efter fysiken och kemin. Iallafall antar vi att vi bara har detta livet, då borde vi väl inte bry oss om vad någon tycker, eller liksom...YOU GET IT. Vi borde göra precis det vi vill göra. Om jag vill åka till stockholm 28 maj, då borde jag göra det också. Öhhw det finns så ruskigt mycket att lägga till i debatten om livet, sånt som lagar och brott tillexempel. Men jag känner att jag redan har skrivit för långt, för länge och för oväsentligt. Det är ett himla bra tidsfördriv det här med blogg. Hoh. Det här var bara en liten del av mitt huvud. Jag är snuskigt djup. Jag fick just reda på att Sverige vunnit kvartsfinalen i hockey, så nu är vi i semifinal. GRATTIS SVERIGE. Shit jag har nog inte varit såhär insatt i hockey sedan nånsin. Jag kanske ska kolla nån match nån gång. Eller så börjar jag hockey. Fint såhär när träden blivit gröna och vattnet blivit varmt. Hockey måste vara ganska nyttigt iallafall.

Good night sweet brother

Kommentarer
Postat av: Sanna

Om du vill ha musik som inte handlar enbart om kärlek borde du lyssna på Helena. (: Hon sjunger om typ flygvärdinnor och ofödda barn. ^^

2008-05-15 @ 18:46:44
Postat av: Linda

så skulle det vara, att man gör precis vad man vill, det var en bra tanke.. då skulle jag åka till stockholm på onsdag.. det skulle jag verkligen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback