Vem orkar va på Stureplan och kamma håret hela dan

Home sweet home, fast Stockholm sweet Stockholm hade kunnat få behålla mig någon månad i alla fall. SÅ FINT ÄRÄ. Så fint varä. Jag ska ta en liten genomgång som borde bli ganska enkel med tanke på att aktiviteterna var enkla till grunden. Det mesta handlade om att ta oss tid till att upptäcka det vi inte upptäckt tidigare, tillbringa mer tid där vi tidigare fastnat, komma bort från småstad och fika när vi ville fika. Måndag var en lång bussresa med pepp från Stockholmssången. Tisdag var då vi inte ens gick till hälften av affärerna vi planerat att vi borde hinna. Däremot gick pengarna åt och om standarden på en tröja hemma är 150 så höjdes den till 300 där uppe. Likadant var det med fikat, och vi hade inte riktigt lust att snurra runt efter det billigaste när magen väl började ropa. Tog chansen att se Patrik 1,5 på kvällen, innan vi skulle ta vackra bilder på sergels torg. Onsdag var dagen det togs flest bilder och tunnelbanekortet utnyttjade vi så gott vi kunde. Vi tog Södermalm och Gamla stan och promenerade mycket där vid kungsgatan, sergels torg och stureplan. (Lite pinsamt att inte veta namnen men försöka låta rutinerad om nu någon från de trakterna ögnar igenom detta.) Det viktigaste var förstås att det var releasdag för Rediscovered, men mina åsikter om skivan kommer ni få serverade längre fram i tiden. Torsdag var göra-det-vi-inte-hunnit-dag, men framförallt var det bli-anfallna-av-mufare-dag. Vi fick lite dilemman, men annars hade vi fin utsikt under en av konfrontationerna. You get the point? Fredag var åka-hem-dag där vi skapade lite spel och drog det sista ur stockholmspeppen. Vi (jag och Linda) var överens om att vi borde stannat till söndag, men också om att vi egentligen inte hade tid att göra så. Man kan i alla fall inte säga att vi inte utnyttjade tiden, som Linda sa. Nu sitter jag här likblek i ansiktet och med kajal runt ögonen, och känner att det finns detaljer som är riktigt värda att nämnas, men som samtidigt inte kan vara särskilt kul för utomstående. Det är synd att Stockholm ska ligga så långt iväg räknat från söder, och att två dagar skulle gå åt till buss. Å andra sidan var det fedt värt de timmarna. Jag lämnar resten åt bilderna. En bild ska säga mer än tusen ord, och jag har lagt upp 39, vilket blir 39 000 ord. Ni kan ju börja tolka direkt!




Tål ni en ful historia?
Happy halloween folks!


Kommentarer
Postat av: Izabella

Jag älskar fula historier! :D

Postat av: Linda, soda

det ser så mysigt ut i stockholm fast så stort, hur hittar ni egentligen? det var jätte länge sedan jag var där på riktigt alltså om man inte räknar med viking line och sånt..

2008-11-06 @ 21:13:23
URL: http://soda.bloggspace.se
Postat av: Linda

ÅHÅHÅHÅHÅH <3

2008-11-14 @ 00:07:59
Postat av: Andrea

ni får ju höra av er någongång när ni är i stockholm ;)

2008-11-23 @ 01:12:05
URL: http://dropintheocean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback