They've got cars big as bars They've got rivers of gold But the wind goes right through you It's no place for the old When you first took my hand on a cold christmas eve You promised me Broadway was waiting for me

Och så säger alla grattis på namnsdagen åt Andreas!

Jag skrev det på bilddagboken, att något av det finaste med julen måste vara att de allra flesta har samma traditioner i hemmet, samma julskivor i cdstället, samma julbak, samma pynt i fönstren, samma spänning i kroppen, och det ger oss möjlighet att mysa tillsammans på samma nivå under julväntan. Vi bakade lussekatter igår, för att ha första adventsfika till idag. Första advent folks. Trots att det känns lite b att december inte kommer förrän om tre timmar. Men min stjärna som är likadan som alla andras stjärnor, som jag haft i fönstret varje jul så länge jag kan vrida tillbaka minnet, den hänger i fönstret även i år. Kyrkan som spelar stilla natt, som till och med är äldre än stjärnan, den står strax framför. Vi tände första ljuset i adventsljusstaken i morse, och vi har fikat lussebullar och sjungit till absolute christmas, ungefär som väldigt många andra gjort i helgen. Precis så det ska vara, och precis lika fin som min jul ska bli tänker alla andra att deras jul ska bli, men ändå vet jag att min jul kommer bli lite finare än alla andras, åtminstone ur mina perspektiv. 
Jag kan nog ta upp listor högre än alperna tillsammans om jul, dess hysterier och fina sidor. Men om vi bortser från allt det mysiga som skett i helgen så kan jag meddela att större delen av i dag ägnats åt biologi, för även om nedräkningen till jul nästan är lika fint som julafton själv, betyder det inte att skola tycker vi ska få räkna problemlösa dagar. Det jag har att klaga på är, förutom skolarbete, julkalendern, som jag inte alls har några högre förväntningar på. Julkalendern ska handla om små barn i snö som av någon anledning tror att julen kommer gå i små spillror. Det ska vara fint men seriöst, och tomten ska inte dö eller finnas i flera exemplar. En tomte, ett ensamt barn, tindrande stjärnor och snödrivor. Något åt det hållet. Inte sanslösa hysteriska fåniga komedier, om ni förstår hur jag menar.
Men jul är mer än tv så det är ett bekymmer som inte ens är värt att nämna och jag undrar lite varför jag lät det ta plats över huvud taget. Årets julklappskris har inletts men kommer lösa sig till slut för det gör det alltid. Första december i morgon. SKÅL!!

Att de inte gör någonting åt hemsidan nu när de ändå ansträngt sig att fixa en helt ny, är ett störmoment som inte har någonting med decemberkänslor att göra. Fortfarande kan man inte redigera profilen, ladda upp bilder, eller viktigast av allt; Radera användare som det finns för många av. >< Och inga förbannade videoklipp kommer varje vecka heller. Klart att det inte förvånar mig, men en viss aktivitet finns ju fortfarande, även om det märks att uppdateringarna halkar lite efter. Allt är förlåtet vid nästa upddate, och om inte tidigare om tretton dagar. Även i dag för att han har namnsdag, och även imorgon för att december stampar av. Sov sött.


Kommentarer
Postat av: linda soda

grattis till andreas på namnstagen! :D i efterskott

jag blir nästan lite sur på honom, när kommer nästa uppdatering? fast det går inte riktigt så bra att vara sur på andreas...

2008-12-03 @ 16:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback