Sitting on a sofa, chewing gum and watching a movie Got no things to do but sit and chew, and I'm feeling groovy They say I'm gonna end up in a funny farm Although I think that kind of place does have it's charm

Jag tror Eurovision song contest 2000 är den första skiva jag köpte för egna pengar. Det är också den enda Eurovision song contest skiva jag någonsin har haft i min skivhylla, och den enda egentliga anledningen till inköpet var att jag förälskat mig i Rysslands bidrag. Idag älskar jag Lettlands visa mer än alla andra, inte minst för att sångaren Renars är alldeles bedårande och underbar. Jag har en snuskigt stor Eurovision 2000 period nu, som får mig att minnas alla fina danser som kom till framför spegeln månaderna efter. Den allra första skiva jag ägt över huvud taget är Hits for kids 2, by the way, och den fick jag samma födelsedag jag fick min första och egen skivspelare, samma som fortfarande står på mitt skrivbord. På ett annat skrivbord i en annan tid i en annan stad framför en annan personlighet i dag.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

"Jag öppnade fönsterluckorna. Ljuset var lika intensivt som en kärlekshistoria. Jag blev förblindad, förtjust, inte bara för att det var så varmt och underbart, utan för att naturen inte portionerar något. Ingen behöver så här mycket solljus. Ingen behöver torka, vulkaner, monsuner, tornador heller, men vi får dem ändå eftersom vår värld är precis så extravagant en värld kan vara." Jeanette Winterson



fy vad fint sagt. Jag tycker redan om henne.

Postat av: Sanna

Åwh. Jag har massa Melodifestivalskivor som jag gillar att plocka fram lite i smyg ibland.

2008-11-23 @ 12:38:36
URL: http://spruckenasfalt.blogg.se/
Postat av: Lindäää ;)

hahah den där känner jag allt igen :)

2008-12-18 @ 22:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback