Rediscovered

Man hinner inte ens gå på lite bröllop eller åka bil två timmar innan man får reda på att det hänt nånting hemma som man inte har möjlighet att ta del av förrän söndagkväll. THIS IS GOOD STUFF I TELL YOU.


www.andreas-johnson.com består just nu av en enda bild och text som lovar en ny hemsida snart. Det känns så himla fint överallt i kroppen, allra mest kring munnen som vill le så fort tanken på ny skiva dyker upp i huvudet. 29 oktober, alltså två dagar in på höstlovet, kommer Andreas släppa sitt sjunde album (det är lite svårt att veta vad man ska räkna med, om andra versionen av Mr Johnson your room is on fire räknas, om Brutal awakenings räknas...men såhär räknar jag:
Brutal awakenings
Cottonfish tales
Liebling
Deadly happy
Mr Johnson your room is on fire
The collector)

Skivan ska vara jazzig och innehålla covers. På skansen lovade han att The girl I love skulle finnas med, och i
länken som Ninna laddat upp i forumet innan sidan stängdes ner, står det att en jazzversion av Glorious också ska få plats. Jag kollade upp producenten Marcos Ubeda och han verkar väl vara en hygglig karl. En keyboardspelande producent och kompositör som har skrivit en hel del låtar som medverkat i melodifestivalen som man känner igen. Har tydligen varit med i doobidoo nyss. Camilla Bjering har skrivit i gästboken också. Det kanske bara är jag som aldrig har hört talas om killen. Det finns en flik på hemsidan http://www.marcosubeda.com som heter Leve klotet, och om jag inte minns helt fel är det någonting Andreas medverkade i för ett tag sen. Har ingen koll på var och när, faktiskt. I alla fall kan man ladda ner Sing for me och A little bit of love helt gratis där om det finns någon i hela världen som inte har dem.
Att Wadenius är gäst på skivan är lite småtufft, och jag har en version av Kalles klätterträd med honom i den stationära. Ni vet, signaturmelodin till barnprogrammet om Kalle som sitter i trädet och drömmer om Emma i fantasin.
DET KOMMER BLI ETT SÅ HIMLA FINT HÖSTLOV

Kommentarer
Postat av: Linda, soda

läskit att sidan bara stängdes ner sådär, hoppas dom inte typ raderat alla forum trådar och alla medelanden osv osv.. men det kan dom väl inte bara göra..

jag har också för mig att andreas var med på något leve klotet var det inte i göteborg kanske..?

Postat av: Isabell

men hurra för skivan :D

det blir ett patrik och andreas-späckat lov för mig!

Stackars Felicia som ska komma hit ;)

2008-09-22 @ 22:11:03
URL: http://bravadbruden.blogg.se/
Postat av: Alice

Åh, vad jag längtar till den 29 oktober!

Komer han promota tror du?

2008-09-26 @ 19:13:35
URL: http://paraplyflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback