When I got lost last time I wasn't feeling at all

VHS vs. DVD

Fördelar:
VHS går inte sönder när man tappar dem i golvet
När man stoppar vhs startar de på exakt samma plats som där man lämnade dem ett par dagar tidigare
Man kan laga vhs när de går sönder
Man kan spola vhs fram och tillbaka precis lika bra som dvd

Nackdelar:
VHS gör inte lika bra solkatter som dvd
Man behöver inte spola tillbaka dvd

VHS är oslagbart!!


När vi satt oss i bilen klockan sju i går morse hörde jag på radion att väldigt många människor fyller år 22 mars. De gav statistik också, men den är förlorad i ett morgonminne. 22 mars var tydligen den dag på året flest människor fyller år. Jättemånga fyllde år då. Det tycker jag var cool fakta eftersom av de få födelsedagar jag har memorerat inträffar två 22 mars, som ni kanske vet, två av de största, Andreas och Simon.

När jag precis häromdagen lagt mig under solen med ögonen i fysikboken läste jag Om kretsen bryts så det blir ett galopp mellan ledningarna...
Jag läste vidare men rynkade på näsan efter en stund och tyckte det var ett konstigt ordval för att vara lärobok. Jag blev glad, för jag tyckte det var skönt att veta att författaren kanske hade humor han också, men blickade ändå tillbaka ett par rader och upptäckte att galopp egentligen varit ett glapp. Det var synd, och jag förstår inte varför läroböckerna i allmänhet inte kan vara både pedagogiska och lättsamma. Om det är kvalité på faktan tror jag inte elevernas kunskapsnivå förändras om man slänger in ett Och så var det med det! lite här och var, utan kanske till och med förbättras, eftersom man alltid kommer ihåg de rader man vill citera i efterhand.

Jag läste kontaktannonser i morse.
Man söker man
Jag är en 32-årig kille som söker överviktig man 60+.

Jag skojar inte. Kärleken är väl blind, men i det här fallet blir jag nästan orolig och kommer på flera alternativ till vad det kan vara för snubbe som ligger bakom efterlysningen.
Men
man vet
aldrig

Idag har jag även korsat slash krossat 110 gränsen på motorvägen. Baksätet stod för nervositeten. Isabelle prepares for take off. ihihi


Kommentarer
Postat av: Sanna

VHS forever ^^

Postat av: Linda

Vi borde göra slag i saken eller slag i planen kanske jag ska säga :D

2009-04-19 @ 18:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback