And may all your christmases be white

Söndag - gillar min snuva, som i trans, dåsig men lycklig.
Måndag - på toppen av världen, märker inte att näsan rinner, sjunger på alla glada visor jag kan.
Tisdag - under marken, snuvar, gnäller, ynklig.
Undrar hur jag tänker bemöta välden imorgon? GOOD MORNING STARSHINE

Något som ändå gjorde dagen så himla värd var att snön började falla från himlen strax innan det började skymma, hann observera den i dagsljus en stund innan mörkret intog staden och alla lampor tändes och skapade julkvällslängtan. Fick göra de allra första fotspåren på garageuppfarten.
I söndags bakade vi lussebullar och märkte inte förrän alla bullar på 1,5 degsats tagit sin vända i ugnen att de bakats på fullkornsmjöl, vilket inte stör mig personligen, men 120 kronor saffran och sedan blir kreationerna som endast bakas en gång om året inte sådär perfekta som de egentligen har kapacitet till. Det är synd, kan vissa tycka. Bakningsprocessen var däremot den finaste jag genomlevt sedan säkert många jular, så varför inte bara vara tacksam för att man kan ha lite bättre samvete när man stoppar bullarna i munnen?

Te ska jag dricka nu.
Te är nog en av de högre makterna speciellt utvald gåva till mänskligheten, praise the lord
Köpte julte härom veckan, smakar precis som jul, tänk kanel, kardemumma, nejlika, ungefär.
Fantastiskt.


Kommentarer
Postat av: Linda

jisses varför förstöra lussekatterna så? eller hur gott var det?

2009-12-16 @ 18:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback