Conclusion made you wise

Detta inlägg kommer inte intressera någon och behöver inte läsas över huvud taget. Vill lägga till att studera är skitviktigt, nv är den fränaste linjen i världen, jag är förälskad i min miniräknare, shut it, jag är ascool.
Mina i-val och valbara kurser är så feta dilemman, och jag vet inte hur jag ska prioritera för att slippa bära på ångerkänslor resten av gymnasietiden. Jag vill läsa Svenska C, vilket är en femtiopoängskurs och kan bara läsas på höstterminen, och då kan jag inte läsa Miljökunskap på hundra poäng eftersom jag måste placera Körkortsteorin på hösten för att det ska vara någon mening med det, vilket är poängen. Om jag skulle välja bort Miljökunskapen får jag plats för Astronomi på vårterminen, men måste då välja någonting jag inte alls känner för, för att fylla ut och få ihop poängen. När det kommer till de valbara måste jag läsa Engelska C, och har därmed bara möjlighet att välja hundra poäng till, varav jag ska lägga femtio på Matte E. Nu skulle jag kunna läsa Svenska C som valbar kurs, och få rum för Miljökunskap på i-valstiderna, men då är alla poäng och tider upptagna och det är inte shysst alls, eftersom både Fysik breddning och Matte diskret förmodligen är placerade på samma tider, och det därför inte går att utöka de ämnena. Om jag eliminerar Svenska C från listan över huvud taget kan det ljusna på i-vals fronten, en aning i alla fall, men fortfarande ska jag slitas mellan Fysik breddning och Matte diskret. Jag vill så innerligt läsa båda två, men ända sättet för oss att möjligtvis få det att gå igenom med schemaändringar är om vi samlar ihop 20 underskrifter från de två och en halv klasser som har möjlighet att välja dessa ämnen. Jag känner varken B eller C klassen, och knappt hälften av min egen, och har inte den extroverta personlighet som krävs för att jag ska ställa mig framför dem och be dem plugga mer. Skulle detta hur som helst gå igenom skulle jag kunna flytta över femtio poäng från i-valen och lägga på de valbara, och behöver därför inte läsa fler ämnen än jag annars skulle. Vad göra? :)))))

Kommentarer
Postat av: Izabella

Go for svenska C, det e najs!

2009-01-20 @ 20:21:44
Postat av: Izabella

Go for svenska C, det e najs!

Postat av: Sanna

Jag hatar det här med val. Jag har samma problem, fast med lite andra kurser. :P Fast svenska C är ett problem för mig med. Gah.

2009-01-21 @ 16:52:59
URL: http://spruckenasfalt.blogg.se/
Postat av: Linda

LÄS MILJÖKUNSKAP! :D

2009-01-21 @ 17:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback