Got a head on collision smashing in my guts man

Det finns nog ingen riktig logik i att försöka jämföra Bruce 08 med Bruce 09, för Bruce är så oifrånkomligt mäktig oavsett staden han spelar i, eller vilken plats du själv har i publiken. Att jag fick stå upp den här gången innebar ofantligt mycket mer hoppande, men också väldigt mycket sämre sikt, och å andra sidan krävde läktaren på Ullevi en kikare för att nå fram till scenen. Stadion kunde erbjuda hundra gånger bättre ljud, men stämningen runt omkring måste jag säga var oslagbar förra sommaren. Uppståndelsen var inte hälften så markabel i fredags som på Göteborgsgatorna 08, och dessutom var Bruce själv en smula galnare 4 juli ur mina perspektiv, och med dessa slutsatser kan jag konstatera att båda konserterna varit alldeles fantastiska, och för att fokusera på nuet, Bruce på Stadion femte juni tvåtusennio var så stort att jag inte förstår varför arenan inte totalexploderade. Kärleken utanför portarna kanske hjälpte till att stadga väggarna och hålla kvar den som fanns innanför, jag vet inte.
Jag tror Bruce vet att jag finns i folkmassan, men möjligheten är också att han redan förstått vilka låtar som får marken att svikta under publiken, för eftersom karln redan dagen innan hade avverkat Dancing in the dark var jag praktiskt taget livrädd att han skulle utnyttja sin välkända variationsförmåga och välja ett annorlunda avslut den andra konsertkvällen. Tack och lov, prisa de högre makterna, så valde han att lyfta mig från golvet en gång till, och inte ens under familjebilfärderna har jag vrålat så högt till Dancing in the dark, min hjärtesång, själspartner, livsmelodi. Låtlistan var nästan fullständig om man bortser från alla covers och de några få låtar i början jag inte kände igen över huvud taget. Worlds apart och The River hade inte gjort kvällen mer värd, men kanske lite lite extra fantastisk.
Om Brusse kommer tillbaka någon gång ska jag köa tillräckligt länge för att hamna i den främre sektionen, samt ha på mig ett par riktigt höga skor.



En parentes är att alla, alla, bilder blev riktigt usla.
Hej vind!


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad jag hade velat gått med dig!!!

2009-06-09 @ 15:05:43
Postat av: Izabella

Bruce är en fin gammal man :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback