Det som verkligen bränner

I morse vaknade jag klockan elva och kände mig sliten med en rinnande näsa och ett tjockt huvud.

Då bad jag mamma göra en latte åt mig.
Ja självklart, svarade hon. Och så strödde hon kanel på skummet för hon vet att jag tycker om det.
Jag plockade fram mixern och gjorde min mirakelsmoothie.


Hallon mango jordgubbar apelsin a-fil hermesetas
Solen var morgonlampan och himlen var frukosttaket. Efter tandhygien la jag ut mig för solen på gräsmattan med musik från högtalare som spelade allt fint som finns.
Där låg jag till pappa tände grillen som luktade så gott. Åt antricot och ceasarsallad, haloumi, potatis och aioli. Key lime pie med vispgrädde, jättefluffig.
Jag och mamma tog en promenad i skogen och kände på alla gröna löven, tittade på glitterhavet genom träden, för det kan man göra i vår skog. När vi kom hem ville vi egentligen inte komma hem så vi vände, gick ner för trappan och erövrade badplatsen som inte är badvänlig. Längst ut på stenbryggan, lägger mig i mammas knä, blundar och lyssnar på viken och pippifåglarna. Tittar på himlen, kan inte riktigt andas för näsan och halsen mår inte så bra.
Den här dagen har varit
så himla fin.
Och jag har tagit
så bra hand om mig själv.
Och jag förtjänar det för jag är en jättebra människa.
Nu hade jag sett fram emot talang på tv, men får reda på att humorgalan har glansvecka. Tänker att, jag kan dricka mitt te på altanen i stället, för jag behöver inte se på välgörenhetsprogram för att skänka lite åt unicef ibland. Kan se en film när solen gått ner, film med budskap om kärlek och sånt. Joseph and the amazing technicolor dreamcoat. Se den, den är också finast i världen.
Glad maj
Maj maj måne

Kommentarer
Postat av: Linda

åh jag blir avundssjuk på din dag :)

men du, vad är då skillnaden på fruktsocker och hermesetas?

2009-05-02 @ 16:24:14
Postat av: Izabella

Någon har det bra... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback