For something GOOD for something great

Idag har jag blivit upplyst om att min sommar kommer innehålla tämligen mycket men önskat arbete som medför uppbokade dagar och noll tid för alla efterlängtade resor runt Sverige. Gladast är jag åt jobbet men det är klart som tusan att ingen är särskillt upphetsad över att behöva spendera hela sista sommarlovet innan student och högskola på hemmaplan med en fritid som innefattar bilddagbok med information om hur fantastiskt roligt alla obetalda haft det i helgen.
Å andra sidan kommer jag bli en fantastiskt erfaren kvinna med köldskador och bullmage och en stadig grund för nästa års landskapsflykt, för kompisar, när jag checkar ut från nv och har lyckats packa ihop leksakslådan och Andreasväggarna är det bye bye Blekinge. Framtiden får mig att tappa andan och jag tror den skrämmer mig mer än spökena nedan, men även farhågor kan ha ljusa sidor, precis som gengångarna, som än så länge inte varit speciellt påträngande. Åldrandet försöker jag se som första chansen på hundra år att få lämna Karlskrona, som är jättevackert på alla sätt men ändå får mig att rysa ner i hårfästet.

I morgon ska jag sitta fyra timmar med ett nationellt prov Matte D
Min picknickkorgslista:
Turkisk peppar
Belgisk choklad
Fruktsallad
Banan
Gaffel
Servetter
Te
Vatten

Det kommer gå bra på olika sätt.

En parentes är att varje gång jag försöker författa ett inlägg gör jag mitt bästa för att inte inleda alla stycken med Jag. Det går egentligen inte så bra, för resultaten är ansträngda och inte äkta, och ibland brister det, vilket ni kan kontrollera själva, titta bara på föregående inlägg. Efter närmare funderingar kommer jag på att jag inte har så mycket annat att skriva än om mig själv, och om inte annat är det mina åsikter och ordet jag måste användas i vilket fall som helst. Sov väl. :)


Kommentarer
Postat av: Izabella

Vart jobbar du??? :) oh gick matten bra?

Postat av: Sanna

Matte D... jisses.

2009-05-22 @ 20:10:20
URL: http://spruckenasfalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback