But it sure feels great running

Jag och en vän har försökt att förklara baktanken med ett projekt som de flesta tolkat som en cykeltur utan syfte, och de förstår inte att det enda vi egentligen vill är skriva om upplevelser och klistra fina bilder i en personlig bok om bäckar och trevliga människor.
Men i torsdags gav vi oss ut på vägarna oavsett vad det skulle resultera i, och i fyra dagar har vi trampat från morgon till kväll till Kristianstad och tillbaka med lagom mycket fika och i förfärligt många backar. Med vinden mot oss, med regnet ösande från himlen, med värk i rumpan och med otroligt mycket motvilja i uppförbackarna, trotsade vi alla motargument och tillryggalade ungefär 28 mil, någonting jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag någonsin skulle få för mig att prestera frivilligt. Jag vet inte om ni förstår hur stolt jag är över mig själv, men från och med nu kommer jag inte dela ut medlidande till folk som talar om hur långt de har till skolan. En backe är ingen backe, tro mig, jag har korsat skånegränsen. 
OVER AND OUT 

Kommentarer
Postat av: Linda

Men alltså det där är ju ascoolt. Skitballt. Riktigt klatschigt är det :D

Cyklade fem mil på en dag i motvind. Det var så man fick trampa i nedförsbackarna! Men eeheh jag ska inte säga något. 28 mil är starkt som attan!

Postat av: Izabella

You are the man (woman).

2009-10-01 @ 22:13:15
URL: http://torsdagsbarnet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback