Sky just made you feel fine

För ett par veckor sedan läste jag en vacker bok med ett vackert stycke.

Under tystnad lät de sina hjärtan tala med varandra. Och när deras hjärtan hade sagt allt började de gemensamt uppleva de stora mysterierna.

Och jag är så svag för vackra meningsbyggnader, svävande texter, slitna omslag med rosor och skrivstil. En del frågar vad jag vill ha i artonårspresent och det enda materiella jag ärligt från botten av mitt sinne kan komma fram till är vackra böcker, små känsliga söta kaffekoppar och bastanta temuggar. Gröna och vita téer. Också skulle jag vilja säga: Ge mig en skog! Jag vill ha ett träd i vardagsrummet, kanske en björk. Men framförallt vill jag ha så himla mycket Waynesfrukost.

Och idag har det varit en stor dag!
Idag kunde man inte bara skåla 09.09 för 090909 kl 09.09, och inte var det heller bara dagen jag tog slut på alla mina tuggummin och inte hade ork nog att köpa nya för vädret var så förträffligt och värmen var så påträngande varm.
Idag kunde jag beställa vilken latte som helst utan att resonera ekonomiskt, för jag hade tjänat ihop stämplar till ännu en gratis Waynesdricka, och tänkte att jag kunde utnyttja det när vi ändå skulle slå oss ner för att ta tag i det obligatoriska men ganska spännande projektarbetet. En stor latte tog jag, en stor med hasselnöt, och jag ljuger inte när jag säger att det var den godaste sedan...
kanske sist jag fick en stor gratis?
Den var i alla fall
himelsk.
Som himlen smakade den.
Och nu ska jag äta knäckebröd. Inte från himlen utan från Maxi, eller kanske Coop, jag har faktiskt ingen aning, men jag tänker lägga prickekorv på den. Och nu undrar jag om ni uttalar prickekorv snabbt, som ett ord, med betoning på Oet, eller om ni tar det lite lugnare, tar det i två ord, pricke korv, och betonar Iet?
Ha en fin natt

Kommentarer
Postat av: Sanna

Böcker är det bästa som finns tror jag faktiskt. :*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback