When the daylight strikes and all protection is gone

04.49 och jag ligger i sängen med min blommiga favorittemugg på nattduksbordet och försöker komma på vad jag vill mest av allt. I kväll/i natt bestämde jag mig för att i framtiden bryta alla inövade normer och oavvikande ägna mig åt endast hjärtliga aktiviteter och sådant jag känner att min kropp förtjänar.
Jag är så innerligt trött på staden, på inställningarna, på rykten och principer, och att det inte finns ett ställe på hela Trossö som är öppet efter klockan 03.00. Just ikväll borde jag stannat hemma med pappa och syster och spelat Finans och pressat ned extra av chokladtårtan jag skapade innan jag, i stället för att ta hand om själen, sprang ner till bussen för att försöka leva ut en social kväll jag egentligen inte alls hade tillräckligt med motivation till att klara av. Så när jag för ungefär en timme sedan ensam klev av nattbussen traskade jag upp till huset med det nya löftet om att mitt framtida liv inte ska involvera annat än solskenshandlingar.
Jag ska lära mig sticka och gå på stickcafé tillsammans med Agda och Sigurd 92+.
Jag ska anmäla mig till ett seriöst miljöförbund och lägga ner hela min själ i kampen för jordens överlevnad.
Jag ska packa picknickkorgar och äta frukost på bryggor alla de dagar jag vaknar av solsken och fågelsång.
Jag ska köpa en bedårande vacker anteckningsbok och skriva poesi under dåsiga eftermiddagar vid fönsterplatsen på Waynes.
Jag ska klä mig i blå och rosa klänningar med blommor och rosetter och alltid bära skor med mjuka sulor.
Men just nu ska jag sova. God morgon!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Sv; Ah okej, jag förstår känslan. :p Jag har inte sökt nånting, vet verkligen inte vad jag vill göra. Vill göra nåt kul och spännande och annorlunda liksom, men jag vet inte vad, haha.

Postat av: Linda

nejmen ååååh finns det stickcafé? på riktigt? vad härligt hörru! :D

2010-04-22 @ 16:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback