Hon överlevde garvad av solen, nödtorftigt livnärd på maniok och fisk, full med parasiter, myggbiten och fri som fågeln

Igår vaknade jag av att det slog hårda regndroppar mot fönstret och då bestämde jag mig för att göra grådag till hälsodag!
Så jag började dagen med att baka skogshuggarlimpor av allt nyttigt som finns.



Sedan mixade jag ihop en hummusfrukost som mest bestod av kikärtor, citron och pesto plus lite spiskummin plus lite salt.



Efter jag läst om kommunpolitik i BLT och borstat bort all nattbeläggning från tänderna tog jag på min klibbiga regnjacka och tog en enochenhalvtimmes plaskpromenad i prickiga gummistövlar och kände mig som Lotta på bråkmakargatan trots att hon inte har glasögon.



När jag väl kommit hem igen och hängt mina blöta leggings på tork ordnade jag höstmys i tvsoffan med grönt kinesiskt handknutet jasminete.



Resten av dagen ägnade jag åt att springa upp och ner för trappan och vända ner hela garderoben i resväskor. Efter en vällagad kvällsmiddag på quinoa, spenatstuvning, pesto, soltorkade tomater och en köttbulle utnyttjade jag ett av dagens få uppehåll och sprang tre kilometer utan att bli blöt om mer än fötterna. När jag svettats färdigt säckade jag ihop i soffan framför idol och proppade i mig peanutbutterswirlbrownies. Hälsodag snubblade på mållinjen, fast det är trots allt nyttigt att njuta också.

Nu ska jag möta syster hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback